Tips Ondernemersplan Kapsalon

Tips Ondernemersplan Kapsalon

Een ondernemersplan voor een kapsalon, dient natuurlijk dezelfde hoofdstukken te bevatten als (bijna) elk ander ondernemersplan. Bij de plannen voor het willen openen van een kapsalon is het echter wel belangrijk bij een aantal onderwerpen wat beter en langer stil te staan.

Voor een (startend) kapsalon is het belangrijk om te onderzoeken hoeveel mensen in een bepaalde regio wonen, hoeveel kapsalons er zijn en of de bevoling in deze regio groeiende of juiste krimpende is. Iedereen gaat namelijk naar de kapper, maar als er al heel veel keus voor kappers is het het moeilijker om “er tussen te komen”. Het is natuurlijk handiger om ergens een kapsalon te beginnen, waar er te weinig kappers zijn en er behoefte is aan meer aanbod dat mensen makkelijker binnen komen lopen.

Bij een kapsalon kunt u kiezen tussen een a-locatie waar mensen vaak langs lopen en de bekendheid sneller toeneemt of voor een b-locatie waar de nadruk op het binnenhalen van klanten eerder ligt in een goede reclame campagne. Als u een kapsalon gaat beginnen is het in ieder geval al heel belangrijk om met een goede reclamecampagne te beginnen. Mensen moeten weten dat ze bij u terecht kunnen! En als u een goede aanbieding heeft voor mensen die uw kapsalon willen proberen is de kans alleen maar groter dat de stoel(en) vol zit(ten).

Verder is het belangrijk met zoveel mogelijk met flexibel personeel te werken. Bijna niets is vervelender en kostbaarder dan meerdere personeelsleden in de kapsalon te hebben staan terwijl er geen klanten binnenkomen om geknipt te worden…Kijk voor nog meer (algemene) tips en adviezen voor het schrijven van een goed ondernemersplan op andere plekken op deze website.

Facebook
Twitter
LinkedIn